REGULAMIN

SPIS TREŚCI

  • § 1 Postanowienia wstępne
  • § 2 Definicje
  • § 3 Kontakt
  • § 4 Wymagania techniczne
  • § 5 Informacje dotyczące Produktów i Towarów oraz zasady składania Zamówienia
  • § 6 Realizacja zindywidualizowanego zamówienia
  • § 7 Sposoby płatności
  • § 8 Koszt, termin i sposoby dostawy produktu
  • § 9 Wykonanie umowy sprzedaży
  • § 10 Prawo odstąpienia od umowy
  • § 11 Reklamacja i gwarancja
  • § 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń – spory
  • § 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
  • § 14 Postanowienia końcowe

§ 1

Postanowienia wstępne

  1. Sklep Biżu ART działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Sklep internetowy Biżu ART, dostępny pod adresem internetowym www.bizuart.pl, prowadzony jest przez Izabelę Bierkat zajmującą się działalnością nierejestrową o charakterze twórczym i handlowym.
  4. Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną głównie produktów fizycznych tj. przedmiotów ręcznie wykonanych – jest to szyta biżuteria z różnorodnych koralików a także innych przedmiotów fizycznych, zaprezentowanych w ofercie sklepu. Sprzedaż prowadzona jest za pośrednictwem sieci Internet z możliwością wysyłki do Klienta.
    • Sklep oprócz asortymenty fizycznego posiada również produkty elektroniczne.
  5. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
  6. Regulamin określa warunki oraz zasady zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep.
  7. Każdy Klient z chwilą podjęcia czynności zmierzających do zakupu zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  8. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Biżu ART zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat.
  9. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  10. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem strony internetowej [www.bizuart.pl/regulamin] oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk. W razie potrzeby mogą zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o wersje elektroniczną niniejszego Regulaminu.
  11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    1. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    1. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    1. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2

Definicje

Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu, realizowany w ramach sklepu internetowego www.bizuart.pl 

Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność nierejestrową o charakterze twórczym i handlowym pod marką Izabela Bierkat Biżu ART., dokonująca realizacji Zamówienia w ramach Sklepu.

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę na odległość. Gdy Klientem nie jest osoba fizyczna domniemywa się, że jest on reprezentowany przez przedstawiciela, upoważnionego do reprezentowania Klienta w świetle obowiązującego prawa.

Przedsiębiorca indywidulany – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, którą wykonuje we własnym imieniu, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu lub Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, zawierana z wykorzystaniem i za pośrednictwem serwisu internetowego Sklepu;

Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma oraz usługa oraz produkt cyfrowy będąca/y przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru oraz jego cenę.

Oświadczenie woli – jest uregulowane w kodeksie cywilnym i oznacza sytuację, w której konkretna osoba wyraża swoją wolę w celu wywołania określonych skutków prawnych. 

Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę i dostępny pod adresem internetowym: www.bizuart.pl, za pośrednictwem, którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;

Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827); 1.11. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);

§ 3

Kontakt ze Sprzedawcą

  1. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą rozwiązań podanych w niniejszym paragrafie:
    • Adres e-mail:                               kontakt@bizuart.pl
    • Adres:                                          08-110 Siedlce, ul. Mieszka I 10/47 m.
    • Numer telefonu:                           +48 503 181 337
    • Facebook:                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100064765035179
    • Tik Tok:                                       izabelabierkat
    • Instagram:                                    izabelabierkat
    • Twitter                                         @IBierkat
    • Strona i sklep internetowy:                        www.bizuart.pl
    • Pinterest:                                      https://pl.pinterest.com/ibierkat/
    • Numer rachunku bankowego         PL 87 1090 2590 0000 0001 5261 0083
    • Etsy:
  2. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8 – 18.
  3. W przypadku innych forma kontaktu, godziny są dowolne.

§ 4

Wymagania techniczne

  1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
    • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet (przewodowe lub bezprzewodowe)
    • przeglądarka internetowa.
  2. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
  3. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  4. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.

§ 5

Informacje dotyczące Produktów i Towarów oraz zasady składania Zamówienia

  1. Sklep prowadzi sprzedaż Produktów i Towarów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  4. Każdy Produkt zamieszczony w Sklepie posiada opis, będący jego szczegółową charakterystyką, zdjęcia oraz cenę.
  5. Ceny podane w Sklepie są wyrażone w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto, zawierającymi wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
    • Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  6. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową, kontakt elektroniczny, telefoniczny, osobisty lub za pośrednictwem platform sprzedażowych.
    • Za wyjątkiem kontaktu telefonicznego i osobistego zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok.
  7. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe będzie poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
    • W wypadku, gdy podane dane są niekompletne, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
  8. Realizacja zamówień odbywających się na platformach sprzedażowych takich jak Vinted lub OLX odbywa się zgodnie z regulaminem tych platform.
  9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  10. Chronione dane osobowe – imię i nazwisko konsumenta, jego adres i numer telefonu, a także wszelkie dane, które mogłyby pozwolić osobom trzecim na zidentyfikowanie bez większego trudu i nakładu środków, będą chronione przez Sklep zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (dotyczy to także danych osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą).
  11. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem.

§ 6

Realizacja zindywidualizowanego zamówienia

  1. Możliwe jest na życzenie Klienta wykonanie przez Sprzedawcę zamówienia specjalnego, zindywidualizowanego, który nie widnieje w ofercie Sklepu, obejmującego wzory, kolory, materiały i inne szczegóły wskazane przez Klienta.
  2. Czas i koszt realizacji takiego zamówienia ustalany jest indywidualnie.
  3. W przypadku towaru wykonanego na zamówienie maksymalny termin realizacji będzie podany jeszcze przed złożeniem zamówienia.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zamówienia.
  5. Sprzedawca odmówi przyjęcia zamówienia, w którym:
    1. Jest nawoływanie do nienawiści, są treści wulgarne lub charakter mógłby mieć znamiona przekroczenia granic prawa.
    1. Są treści zabronione przez przepisy prawa, propagujących przemoc zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
    1. Sytuacja osobista Sprzedawcy uniemożliwia zrealizowanie zamówienia.
  6. Z uwagi na charakter zindywidualizowany, takich Produktów nie można zwracać.

§ 7

Sposoby płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    • Płatność przy odbiorze – „za pobraniem”,
    • Płatność przy odbiorze – odbiór osobisty – płatność gotówkowa,
    • Płatność blikiem,
    • Płatności elektroniczne za pośrednictwem platform sprzedażowych: OLX, Vinted,
      • Płatności realizowane za pośrednictwem platform sprzedażowych wymienionych powyżej odbywają się zgodnie z ich regulaminem.
    • Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • Płatność przelewem pocztowym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
  2. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży wyraźnie stanowi inaczej. W przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  3. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
  4. Płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki – Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
  5. Na wyraźne życzenie Klienta, w ciągu 3 miesięcy od daty zakupu Sprzedawca może wystawić dowód zakupu np. fakturę, zgodną z przepisami dotyczącymi realizowania działalności nierejestrowej.
  6. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym i/lub pocztowym w tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr … (właściwy numer zamówienia)”.

§ 8

Koszt, termin i sposoby dostawy produktu

  1. Koszty dostawy Produktu i Towarów, pokrywa Klient. Są one ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia – zależą od wielkości Zamówienia, lokalizacji docelowej a także wyboru preferowanego przewoźnika.
    • Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
    • Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
  2. Wysyłki realizowane są jedynie z opcją śledzenia paczki.
  3. Dostawa Produktów odbywa się na terenie Polski.
  4. Wysyłka zagraniczna jest możliwa i realizowana będzie zgodnie z życzeniem Klienta i na jego koszt, jedynie przy przedpłacie.
  5. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
    • Odbiór osobisty – adres Sprzedawcy – w wyjątkowych sytuacjach miejsce ustalane indywidualnie.
    • Poczta Polska
      • Przesyłka pocztowa, rejestrowana przesyłka pocztowa – przedpłata,
    • Rejestrowana przesyłka kurierska:
      • InPost
      • Paczka wRuchu
      • Orlen Paczka
      • DPD
      • DHL
    • Przesyłki kurierskie nie będą realizowane jako przesyłki kurierskie pobraniowe,
    • Paczkomaty.
  6. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu, jego pakowania i przygotowania do wysyłki oraz czas dostawy przez wybranego przewoźnika:
    • czas kompletowania wynosi maksymalnie 3 dni robocze,
    • czas pakowania i przygotowania do wysyłki wynosi maksymalnie 1 dzień roboczy
    • dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
  7. Termin realizacji specjalnego zamówienia, wymagającego stworzenia Produktu od podstaw, ustalany jest indywidualnie.
  8. Sprzedawca nie odpowiada za komplikacje związane z dostawą produktu przez przewoźnika.
    • Za niedostarczenie, zagubienie lub zniszczenie paczki przez podmiot, który ją dostarczał, a także za ewentualne uszkodzenia, które powstały w trakcie przesyłki odpowiada przewoźnik
  9. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  10. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
    • W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail/SMS na podany w trakcie składania Zamówienia kontakt do Klienta.
  11. W trosce o środowisko naturalne, o ile to możliwe, przesyłki będą zabezpieczane zgodnie z zasadami zero waste.

§ 9

Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą przebiega w następujący sposób:
    • Akceptacja regulaminu,
    • Wybór produktów i/lub złożenia indywidualnego zamówienia,
    • Wybór opcji zapłaty,
    • Wskazanie przewoźnika,
    • Realizowanie płatności przez Klienta
    • Przekazanie Sprzedawcy danych osobowych niezbędnych do realizacji zamówienia,
    • Ewentualnie: Sprzedawca wykonuje zindywidualizowane zamówienie,
    • Pakowanie i przygotowanie do wysyłki Towaru;
      • W przypadku odbioru osobistego – odbiór Produktów,
    • Dostarczenie wskazanemu przez Klienta przewoźnikowi przygotowanej przesyłki,
    • Odbiór przez Klienta lub wskazanej przez niego osoby Towaru,
      • W przypadku płatności osobistej – zrealizowanie opłaty.
  2. Szczegółowe informacje o płatności, dostawie, składaniu zamówienia w stosownej części Regulaminu.

§ 10

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Usługodawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    • w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
    • w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
    • zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
    • Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
    • Klient może skorzystać z dowolnego wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego w Internecie, jednak nie jest to obowiązkowe – wystarczy krótkie Oświadczenie woli przekazane Sprzedawcy.
    • Oświadczenie może być zrealizowane dowolną metodą na wybrany sposób do kontaktu ze Sprzedawcą wymieniony w Regulaminie.
  5. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
    • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy i/lub treści komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
  6. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
  7. Skutki odstąpienia od Umowy:
    • W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
    • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności za zamówione Produkty za wyjątkiem kosztów dostarczenia rzeczy.
  8. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
    • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument powinien odesłać Produkt na adres podany przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy.
    • Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres Sprzedawcy (08-110 Siedlce, ul. Mieszka I 10/47) niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu.
  10. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
    • W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
  11. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  12. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  13. Klient może posłużyć się również formularzem Oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, znajdującym się na stronie internetowej sklepu: www.bizuart.pl/oświadczenieoodsąpieniu.

§ 11

Reklamacja i gwarancja

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r..
  2. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty, chyba że opis Produktu będący jego charakterystyką wyraźnie stanowi inaczej.
  3. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  4. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  5. Reklamację należy zgłosić pisemnie na podane w niniejszym Regulaminie dane kontaktowe Sprzedawcy.
  6. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości, dane Klienta składającego reklamację (dane kontaktowe), oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  7. Możliwy jest zwrot kosztów poniesiony przez Klienta lub wymiana produktu na nowy o ile jest dostępny. Klient zobowiązany wybrać preferowane rozwiązanie.
    • Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
    • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  9. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. elektronicznym wiadomość mailowa lub SMS.
  10. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Sprzedawcy.
  11. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączy też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu.
  12. Kupujący może posłużyć się również formularzem reklamacyjnym znajdującym się na stronie internetowej sklepu: www.bizuart.pl/formularzreklamacyjny.

§ 12

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń – spory

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
  2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • Może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    • Uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    • Może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
    • Może złożyć po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596 Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
  3. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  4. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

§ 13

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  5. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  6. Klient obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia a także do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§ 14

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    • Rekomendujemy zapoznawanie się̨ z treścią̨ Regulaminu każdorazowo przed złożeniem Zamówienia.
    • Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Inne istotne informacje znajdują się w RODO, polityce prywatności, polityce bezpieczeństwa i cookies, dostępnymi na stronie WWW sklepu.